НОВИНИ

Значимост на болничните мебели: Създаване на уютна и безопасна среда за пациентите 17.10 16:27

3 начина за по-бърз растеж на косата 27.01 11:49

Кога сърцебиенето е болест? 19.03 19:41

Проф. Константинова: По време на инфекция не трябва да се разрушава контролът на диабета 13.11 19:37

Българи създадоха приложение за връзка между лекари и пациенти 05.06 19:21

Проф. Лисичков: Проучват се генетични терапии за пълно излекуване на хемофилията 17.04 18:36

Спешна дарителска кампания за респиратори за Александровска болница 20.03 16:20

По-трудно е да се върнем към нормалните килограми от това да не допуснем повишаването им 06.03 15:59

Проф. Цветалина Танкова: 50% от хората, които са с диабет, продължават да не знаят това 31.01 17:08

Осем лекарства за онкологични и хематологични заболявания липсват у нас 22.10 16:45

Още новини

Пациент се оплака от обслужването в ИСУЛ, от болницата се оправдаха, че не бил спешен

23.06 | 18:25

| Димитър Панев

sxc.hu

Пациент с проблем в окото се оплака, че чакал да го прегледат в спешното отделение на столичната болница "Царица Йонна - ИСУЛ", в продължение на час. Никой от персонала и лекарите обаче не го информирал кога и дали ще му бъде оказана медицинска помощ.

В резултат на това пациентът се е отказал да чака и е потърсил друго място, където да бъде прегледан, разказа той пред Дарик.

От болницата информираха, че по случая тече проверка. Оттам обясниха, че спешното офталмологично отделение е единствено за цялата София област, заради което е претоварено. Въпросът обаче е в това, че според лекарите пациентът не се е нуждаел от спешна медицинска помощ, заради което е трябвало да чака.

Инцидентът се случил в началото на месеца след като Жечко Кюркчиев си наранил окото, разказа той пред Дарик.

"Имах нужда от спешна помощ. Оказа се, че единствената такава е в ИСУЛ. Бях там. Оказа се, че един час след регистрацията никой не може да ми каже кога ще бъда прегледан и дали въобще ще може да бъде прегледан. Попитах дали още някой чака и се оказа, че един господин чака от 9,00 ч. сутринта за спешен преглед. В 14,30 следобед, след един час чакане, прецених, че няма повече да чакам," обясни Кюркчиев.

Така на пациента се наложило да потърси друго място, на което да го прегледат. От болницата обясниха, че той не е бил спешен.

Проблемът, според д-р Фани Цуракова, която завежда Връзките с обществеността в лечебното заведение, е в това, че нито джипитата, нито здравната каса са информирали пациента за неговия маршрут по време на спешност.

"Всяко джипи има център за неотложна помощ. От там, ако видят, че състоянието е спешно, те вече викат Бърза помощ. Всички, които бързат да се свърши нещо, или смятат, че състоянието им не търпи отлагане, идват при нас. на нощно дежурство има по 100-140 пациенти, от които един до двама са спешни. Екипът, който е приел на регистратурата въпросния пациент, е видял, че в състоянието му няма нищо драматично. Той идва самичък с оплакване за чуждо тяло в окото, не е наранен, няма нищо драматично и му е казано, че трябва да чака. Никой в спешно отделение обаче не може да каже колко трябва да се чака, това не е амбулаторен преглед," заяви д-р Цуракова.

По случая директорът на болницата е разпоредил проверка.

© 2012 - 2015 Всички права запазени.