НОВИНИ

Нови изисквания на властимащите обричат пациенти 13.10 19:30

Директорът на Фонда за лечение на деца упражнявал натиск върху родителите 13.10 19:23

Проф. Златислав Стоянов: Смяната на часовото време ни коства седмица за адаптация 11.10 17:28

Прекомерното изпотяване е вече лечимо 11.10 16:56

Джипита искат между 1 и 5 лв. за извинителна бележка 09.10 17:28

Методът термодиагностика или как с помощта на човешката топлина се откриват над 150 заболявания 06.10 18:23

Проф. Огнян Хаджийски: В клиничните пътеки не влизат нито медицинският труд, нито реалните цени на лекарствата 06.10 17:45

Доц. Радосвета Андреева: Пълна упойка при зъболечение на деца - само по лекарска преценка 04.10 16:59

Болници връщат пациенти, а линейки пристигат за 80 минути - етичен или финансов е въпросът? 03.10 17:52

Доц. Валентин Лазаров: Много пъти пациенти са за хемодиализа, а всъщност нямат оплаквания 02.10 17:08

Още новини

Слаба била координацията по оказване на спешна помощ при инцидента с катастрофиралия автобус край Монтана

18.05 | 14:24

| Димитър Панев

Снимка: Дарик радио, архив

Проф. Асен Балтов

За слаба координация на спешната медицинска помощ при инцидент с катастрофирал автобус съобщи днес директорът на „Пирогов” проф. Асен Балтов. Той припомни случая от началото на месеца, при който ТИР и автобус се сблъскаха, вследствие, на което автобусът падна в дере край монтанското село Смоляновци. Инцидентът взе жертва, а 15 души пострадаха. Според проф. Балтов координацията по оказването на спешна помощ е протекла в продължение на 5 часа и никой не е знаел точно какво се случва. 

Проф. Асен Балтов е категоричен, че организацията по оказване на медицинска помощ при трагичния инцидент е щяла да бъде съвсем различна, ако спешната ни помощ е разполагала с единна комуникационна система.

„Всъщност липсата на единна комуникационна система е основен проблем на интегрираната спешна помощ. Знаете, имаше един трагичен случай край Монтана с един автобус, който падна в пропаст и пострадаха повече от 12 души. Мога да ви кажа, че координацията протече в продължение на 5 часа и никой не знаеше точно какво се е случило до последно. Ние, в „Пирогов” чакахме да докарат 5 или 6 пациента в тежко състояние. Но, така или иначе те не дойдоха, защото нямаме единна система, която да ни информира какво се случва,” обясни проф. Балтов.

Според Балтов тук навлизането на телемедицината ще даде възможност за по-качествено и по-бързо обслужване на пациентите. Директорът на „Пирогов” даде пример с румънския модел за спешна помощ, при който полиция, пожарна и медицинска помощ са заедно, което било изключително полезно при подобни пътнотранспортни произшествия.

„Само мога да допълня, че в момента текат преговори с най-голямата болница в Чикаго за постоянен телемост между „Пирогов” и Чикаго, който се надяваме да стартира до края на годината. Така че, това също би подобрило логистичната ни база,” завърши Балтов.

Контакти © 2012 - 2015 Всички права запазени.