НОВИНИ

Пациент се оплака от обслужването в ИСУЛ, от болницата се оправдаха, че не бил спешен 23.06 18:25

Доц. Жана Казанджиева: Хората с бръснати глави трябва да ползват слънцезащитен крем и в града 20.06 19:20

Здравните власти отказали на онкоболна жена алтернативно лечение 20.06 16:46

Зов за помощ: 6000 евро не достигат на мъж за рехабилитация след трансплантация 16.06 13:11

Проф. Веселин Петров: Случаите на мозъчно-съдова болест се увеличават заради начина на живот 14.06 14:35

Проф. Силвия Чернинкова: Мозъчен инсулт може да премине единствено със смущения в зрението 13.06 16:21

Здравният министър: Трябва да се поучим от частните болници 09.06 17:58

Върнаха Златица Петрова начело на „Медицински одит” 08.06 20:43

Доц. Йотов, кардиолог: Слезте от колите и ходете пеша 07.06 19:00

"Мисия здраве" отвори врати в Княжеската градина 02.06 18:53

Още новини

Слаба била координацията по оказване на спешна помощ при инцидента с катастрофиралия автобус край Монтана

18.05 | 14:24

| Димитър Панев

Снимка: Дарик радио, архив

Проф. Асен Балтов

За слаба координация на спешната медицинска помощ при инцидент с катастрофирал автобус съобщи днес директорът на „Пирогов” проф. Асен Балтов. Той припомни случая от началото на месеца, при който ТИР и автобус се сблъскаха, вследствие, на което автобусът падна в дере край монтанското село Смоляновци. Инцидентът взе жертва, а 15 души пострадаха. Според проф. Балтов координацията по оказването на спешна помощ е протекла в продължение на 5 часа и никой не е знаел точно какво се случва. 

Проф. Асен Балтов е категоричен, че организацията по оказване на медицинска помощ при трагичния инцидент е щяла да бъде съвсем различна, ако спешната ни помощ е разполагала с единна комуникационна система.

„Всъщност липсата на единна комуникационна система е основен проблем на интегрираната спешна помощ. Знаете, имаше един трагичен случай край Монтана с един автобус, който падна в пропаст и пострадаха повече от 12 души. Мога да ви кажа, че координацията протече в продължение на 5 часа и никой не знаеше точно какво се е случило до последно. Ние, в „Пирогов” чакахме да докарат 5 или 6 пациента в тежко състояние. Но, така или иначе те не дойдоха, защото нямаме единна система, която да ни информира какво се случва,” обясни проф. Балтов.

Според Балтов тук навлизането на телемедицината ще даде възможност за по-качествено и по-бързо обслужване на пациентите. Директорът на „Пирогов” даде пример с румънския модел за спешна помощ, при който полиция, пожарна и медицинска помощ са заедно, което било изключително полезно при подобни пътнотранспортни произшествия.

„Само мога да допълня, че в момента текат преговори с най-голямата болница в Чикаго за постоянен телемост между „Пирогов” и Чикаго, който се надяваме да стартира до края на годината. Така че, това също би подобрило логистичната ни база,” завърши Балтов.

Контакти © 2012 - 2015 Всички права запазени.